Walibi Holland lanceert eerste interactieve game voor een attractiepark

Walibi Holland heeft vandaag een wereldprimeur gelanceerd: ‘Thrill Battle’. Een mobiele interactieve applicatie in de vorm van een game. Met deze applicatie worden bezoekers uitgedaagd om alle extreme rides van het attractiepark te bedwingen. Uiteindelijk wint degene die aan het einde van het seizoen de meeste punten behaald een bezoek aan het attractiepark voor zichzelf en 100 vrienden.

De mobiele diensten zijn in samenwerking met One Shoe mobile bedacht en ontwikkeld. Volgens Ronald de Groot, Commercial Manager One Shoe mobile, is zo’n applicatie nog niet eerder ontwikkeld: “Walibi Holland kan spreken van een wereldprimeur, de applicatie Thrill Battle is uniek in haar soort en werking voor pretparken. De applicatie is location based en weet dus precies waar een bezoeker is in het pretpark. Bezoekers spelen de game alleen of met vrienden en verdienen punten door in attracties fysiek in te checken met hun smartphone. Aan het einde van de rit krijgt de bezoeker de uitslag van de behaalde G-krachten. Voor elke check-in krijgt een bezoeker de punten die daarvoor staan.”

Naast de game is er een algemene applicatie van Walibi Holland ontwikkeld. Op deze Walibi app is informatie te vinden over het park, zoals openingstijden en de plattegrond van het park. Daarnaast vinden bezoekers er informatie over alle attracties en worden ze op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes.