OFW behaalt wederom KWH-huurlabel

Dronten – Een van de doelstellingen van Oost Flevoland Woondiensten (OFW) is het continu verbeteren van de kwaliteit van haar dienstverlening. Ieder jaar laat OFW haar dienstverlening meten door Stichting KWH (Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector). Het hele jaar werd de dienstverlening van OFW gemeten op verschillende onderdelen. Gemiddeld scoort OFW een 7,6.

OFW werd gemeten op de onderdelen: contact, woning zoeken, nieuwe woning, huur opzeggen, reparaties, onderhoud en uiten ontevredenheid. De gestelde kwaliteitseis is minimaal een zeven te halen per onderdeel, behalve op het onderdeel ‘uiten ontevredenheid’. Hierop moest OFW een 6,5 halen. OFW scoorde op het laatstgenoemde onderdeel net één tiende punt te kort, maar het KWH heeft besloten dit onderdeel niet mee te laten tellen. De uitslag was niet representatief. Dit jaar is voor het eerst ook de website van OFW beoordeeld onder het onderdeel ‘contact’. De website is beoordeeld met een 7,2.

OFW werkt sinds 2014 actief aan de kwaliteit van haar dienstverlening. Alle medewerkers hebben een klantcommunicatie training gevolgd, er is een aanpak op klachtenmanagement, een klantvisie en een klantvolgsysteem in ontwikkeling. Het klantvolgsysteem stelt de medewerkers in staat om op een makkelijke manier de juiste informatie aan de klant te verstrekken.