Gemeente Dronten loopt niet hard genoeg voor ondernemers

Uit het Mystery Guest onderzoek uitgevoerd van 5 maart tot 6 april 2012 blijkt dat Dronten haar ambities voor 2012 niet waargemaakt heeft. In 2011 scoorde de gemeente nog een 6.7 voor de mystery calling en een 8.3 voor de mystery mailing. De cijfers zijn gezakt naar een 6.1 en 5.2. Een zeven wordt in dit onderzoek als voldoende beschouwd. Aangegeven werd dat de inhoud van de aan de telefoon gegeven antwoorden door de gemeente niet volledig of correct waren. Daarnaast werd de e-mail niet of slecht beantwoord. Verbeterpunten voor de gemeente liggen op de volgende vlakken: doorverbinden binnen de organisatie, reageren op e-mails, schrijfstijl en spelfouten, teksten direct kopiëren in e-mails (dit is niet klantvriendelijk en geeft geen deskundige indruk).

Gekeken naar de overige gemeenten in Flevoland scoort Dronten laag, maar de Noordoostpolder nog lager. Lelystad zit bij de telefonische dienstverlening op de grens van een voldoende, Almere en Zeewolde scoren beiden ruim voldoende. Wat betreft de e-mail dienstverlening scoort Lelystad zwaar onvoldoende, Noordoostpolder scoort onvoldoende, Zeewolde scoort net niet voldoende en Almere scoort ook hier goed.