Website OFW krijgt mooie score

Dronten – Een 7,3 krijgt woningcorporatie Oost Flevoland Woondiensten (OFW) voor haar online dienstverlening. Voor de tweede keer heeft het KWH inzichtelijk gemaakt hoe de corporatie op dit gebied scoort. OFW is blij met deze score en kijkt ook naar mogelijke verbeteringen.

Vorig jaar scoorde OFW een 7,1 ruim boven het landelijk gemiddelde van een 6,1. “Nu hebben we onze score verbeterd naar een 7,3. Hier zijn we erg blij mee. Om de score nog hoger te krijgen, moeten we onder andere onze website geschikt hebben voor tablets en smartphones. Dat kan met deze website niet, maar we zijn toch al van plan om een nieuwe website te laten bouwen. Dat komt dus goed uit” vertelt manager wonen Wout Kranen.

Ook andere verbeterpunten zitten vooral in de verouderde techniek van de website. OFW neemt dit gelijk mee met de bouw van de nieuwe website. “Natuurlijk niet voor een betere score, maar vooral om de klant beter van dienst te zijn” aldus Kranen. OFW zoekt daarom nog huurders die graag mee willen praten over hoe voor hen de website er uit zou moeten komen te zien.

“Wat goed is om te zien, is dat ons klantenportaal wordt gewaardeerd. Veel woningzoekenden kijken hier regelmatig om te zien waar ze op de wachtlijst staan of wijzigen hun genomen opties.” Voor huurders is er de mogelijkheid om bijvoorbeeld zelf een reparatieverzoek te doen en een monteur in te plannen. Je hoeft dus voor veel huurzaken niet meer naar kantoor, maar kunt het zelf vanaf de bank regelen. En dat scheelt tijd.